Skip to main content
User Image

د. حمدان بن عبدالعزيز العامري

Assistant Professor

عضوء هيئة تدريس

التعليم
تقنيات التعليم

announcement

announcement

Instructors’ self-efficacy, perceived benefits, and challenges in transitioning to online…

introduction/brief CV

Hamdan is an assistant professor at King Saud University, College of Education, Educational Technology Department. In 2019, Hamdan received his Ph.D. in Learning Design and Technology from Purdue University, West Lafayette, Indiana. Hamdan has more than 12 years of experience in learning and instructional design and technology, and e-learning and distance learning. He works on several duties including teaching, research, and college administration. His research focuses on teaching e-learning, learning strategies, personalization, and AI in education. Best Research Paper Award in AERA 2020. Hamdan serve as a consultant for several governmental and privet educational institutions.

publications
see all

publications

Abstract: This study examined the extent to which K-12 teachers possess the four technological pedagogical dimensions (T-dimensions) of TPACK in order to effectively teach using blended learning…

by Hamdan Alamri
2023
Published in:
Journal of Education- Sohag University
publications

We investigated how preservice teachers observe and analyze their competencies through self-reflection and video-learning community strategies and how self-recorded videos influence their…

by Hamdan A Alamri, Abdulaziz A Alfayez
2023
Published in:
Springer Nature
publications

Abstract: The study investigated the impact of female teachers’ competence to use virtual classes Microsoft Teams on students’ learning during their remote teaching. The study also investigated…

by Dr. Hamdan Alamri, Nouf H. Al-Qahtani
2023
Published in:
دراسات تربوية واجتماعية - مجلة دورية محكمة تصدر عن كلية التربية - جامعة حلوان

courses
see all

course

يتناول هذا المقرر بيئات التعلم الرقمية، من حيث تعريفها وخصائصها وإمكانياتها، وعناصرها ومكوناتها، وأهدافها ووظائفها وأسسها ومبادئها النظرية، وأنواعها ومميزات وإمكانيات كل نوع، ومعايير تصميمها،…

course

التعرف على مهارات البحث العلمي من خلال دراسة مشكلة واقعية وفق أساليب البحث العلمي الكمية أو النوعية، أو من خلال تطوير برمجية وفق أسس التصميم التعليمي لحل مشكلة تعليمية/ تدريبية حقيقية…

course

التعرف على البحث العلمي وخطواته وإجراءاته وتنفيذها والاتجاهات الحديثة في بحوث تقنيات التعليم. كما يتطلب من الطالب كتابة بحث في مجال تقنيات التعليم.