Educational professional with over 20 years of experience in the academic field, specializing in early childhood education. Expert in higher education, specifically in early childhood teacher education programs. Believing in the significance of early years education and care. A self-motivated Saudi professional/ researcher with a global perspective in educational issues. Passionate about educational programs with a focus on early childhood education. I provided numerous consultations in the educational field, and have a keen interest in early childhood curricula, Arabic literacy, child literature, parental awareness initiatives, and community services. Looking to leverage my expertise in higher education, teacher preparation programs, early childhood education, scientific research to influence meaningful change in Saudi society.
أكاديمية بخبرة تزيد عن 20 عامًا في المجال الأكاديمي، متخصصة في تعليم الطفولة المبكرة. خبيرة في التعليم العالي، وبشكل خاص في برامج إعداد معلمي الطفولة المبكرة. أؤمن بأهمية التعليم والرعاية في السنوات الأولى المبكرة. تربوية /باحثة شغوفة ولدي رؤية عالمية في القضايا التعليمية. لدي اهتمام خاص بالبرامج التعليمية التي تركز على تعليم الطفولة المبكرة. قدمت العديد من الاستشارات في المجال التعليمي، ولدي اهتمام كبير بالمناهج الدراسية للطفولة المبكرة، والقراءة والكتابة باللغة العربية، أدب الطفل، ومبادرات التوعية الوالدية، والخدمات المجتمعية. أتطلع إلى الاستفادة من خبرتي في التعليم العالي، برامج إعداد المعلمين، تعليم الطفولة المبكرة، والبحث العلمي لإحداث تغيير إيجابي في المجتمع السعودي.
In societies where education holds high significance and parental ambitions for their children's academic achievements are profound, understanding the rationale behind parental school choice…
بواسطة
Hanadi Fahad Alothman1*, Lina Bashatah2**, Abdulaziz Salem Aldossari3, Mousa S. Alfaifi4 , Abdullah Almutairi5, Abdulrahman A. Alshuaibi 6, Hayat Abdulrahman Alajlan7, Safana Aseri8 , Ahmad Yahya Aseery9, Naeema Abdulrahman Alhasan10
بواسطة
Abdullah Almutairi, Hanadi Fahad Alothman, Abdulaziz Salem Aldossari, Mousa S. Alfaifi, Abdulrahman A. Alshuaibi, Ahmad Yahya Aseery, Safana Aseri, Lina Bashatah
يهدف المقرر الى تعريف الطالبة بالأسس الفلسفية والاتجاهات النظرية التي بلورت تطور مفهوم القراءة والكتابة المبكرة والتعرف على معايير جودة تعليم وتعلم القراءة والكتابة في مرحلة الطفولة المبكرة محليا…
يتناول هذا المقرر أبرز المناهج/ البرامج العالمية لمرحلة الطفولة المبكرة. ويناقش هذا المقرر هذه المناهج من حيث الأسس النظرية والفلسفية التي تقوم عليها، المحتوى، تنظيم البرنامج اليومي والبيئة…
يهدف المقرر الى التعرف على أسس ومعايير بناء برامج إعداد معلمة رياض الأطفال والنظريات العلمية والتربوية التي قامت عليها هذه البرامج والاتجاهات العالمية الجديدة في إعدادها . كما يهدف المقرر الى…