Abdulrahman Alogaily is a faculty member in the Department of Educational Technology at King Saud University. He has taught for over a decade in higher education plus four years as an interactive training developer. He received his Doctor of Philosophy from the Department of Instructional Design, Development and Evaluation (IDD&E) from Syracuse University, USA. His research focuses on the representation, visualization, and statistical analysis of complex domains, as well as the investigation of philosophical assumptions, paradigms, and praxis. He draws on a broad background in pedagogy, philosophy, and the practical application of research and information technology, and combines his expertise in these areas to provide distinguished academic activities and contribute to the development of the concept of scientific and social research. He is also an active member of several organizations in research, education, and development.
Novice researchers lack an understanding of philosophical assumptions, paradigms, and praxis (3Ps) and their relationships with each other in research. As a result, the lack of understanding and…
مقرر "تقويم المصادر الرقمية التعليمية" يُعنى بتوسيع مهارات ومعرفة الباحثين والطلاب الدارسين في مرحلة الدكتوراه حول كيفية تقييم واختبار جودة المواد التعليمية الرقمية. يهدف المقرر إلى تزويد الطلاب…
مقرر "أصول تقنية التعليم" يقدم نظرة شاملة للطلاب حول الأساسيات والمفاهيم الرئيسية المتعلقة بتقنية التعليم. يهدف المقرر إلى توسيع فهم الطلاب لكيفية استخدام التكنولوجيا بفعالية لدعم وتحسين عملية…
مقرر قراءات في التصميم التعليمي يهدف إلى تعميق فهم الطلاب للنظريات والمفاهيم الأساسية المتعلقة بالتصميم التعليمي. يتيح المقرر للطلاب استكشاف وتحليل أدبيات مختارة في هذا المجال، لتطوير نظرة نقدية…