دوافع التحاق الطالبات بقسم التربية البدنية بكلية التربية بجامعة جدة
الملخص :
هدفت هذه الدراسة الى التعرف على دوافع الطالبات للدراسة بقسم التربية البدنية بكلية التربية بجامعة
جدة، واستخدم الباحث المنهج الوصفي، وقد تكونت عينة الدراسة من )68 )طالبة تم اختيارهن بالطريقة
العشوائية، وقام الباحث ببناء مقياس لقياس دوافع التحاقهن بالقسم، وأظهرت النتائج أن أبرز الدوافع اللتحاق
الطالبات جاءت كما يلي: الدوافع البدنية وحلت أوالً ة ثم الشخصية وجاءت في األخير تلتها الدوافع األكاديمي
وبصورة متتالية كل من الدوافع االجتماعية والمهنية.
Abstract:
This study aimed to identify factors influencing female students’
motivation to enroll in the College of Physical Education program at Jeddah
University. The researcher has implemented a descriptive approach by
constructing a measurement tool to analyze the factors behind motivation for
enrollment. The sample population consisted of (68) female students who were
selected randomly. Results show that factors influencing motivation for
enrollment included: a) physical motivation, b) academic motivation, c) personal
motivation, and d) social and occupational motivation.
Summary:
The Role of Training Programs in Developing Teaching Skills for Physical
Education Teachers in Riyadh
Dr. Abdullah bin Hamed alliheibi A. AbdulWahed Ahmed al-Aizeri…
Summary
Analytical study to limit the competencies required for teachers of
physical education According to previous studies and research
Dr. Abdullah bin Hamed Alliheibi
…
مدى توافر المعايير المهنية لدى معلمي التربية البدنية بمنطقة الرياض