تجاوز إلى المحتوى الرئيسي
User Image

أ . د هند بنت عبد العزيز الفدا

Professor

أستاذ تعلم اللغة الانجليزية للناطقين بلغات اخرى TESOL

التعليم
مكتب 172 - الدور الثاني - كلية التربية

نبذة تعريفية / مختصر السيرة الذاتية

استاذ مناهج وطرق تدريس اللغة الانجليزية  .  شغلت منصب وكيلة العميدة لاقسام الطالبات بجامعة دار العلوم ثم المشرفة العامة على اقسام الطالبات بالجامعة السعودية الالكترونية .التخصص العام والاهتمامات البحثية في مجال تعليم اللغة الانجليزية باستخدام الحاسب الالي .لديها العديد من الابحاث المنشورة عالميا . 

مجالات الخبره

أستاذ تعليم اللغة الانجليزية للناطقين بلغات اخرى / تعليم االغة الانجليزية والتقنية / التقويم في تعليم اللغة الانجليزية .

المنشورات
المزيد ...

publications

The study uses technology acceptance model (TAM) to gain insights into user reactions to the technology adopted for language learning. The study aims to analyze the correlation between the…

بواسطة Hind A. Al Fadda , Hassan Saleh Mahdi2
2021
publications

Time changes and educational institutions have to change the method of delivering teaching and learning materials, and getting ready for any urgent circumstances that might result in schools…

بواسطة Hind A. Al Fadda , 1. Faiza Abdalla Elhussien, 3. Ammar Mohammed Mudawy
2020
publications

Despite recognition that language can best be learned in an authentic context, and a growing emphasis on the
importance of using technology to improve listening skills, only limited research…

بواسطة Al fadda & Al Qasim
2013

المواد الدراسية
المزيد ...

course

This course introduces the major theories of language learning in young children (aged 4-12). Students learn the major theories through application to the four language domains: speaking,…

course

This  course, explore the programming, curriculum and assessment/evaluation cycle for second language curriculum , including stand alone ESL/EFL programs,  mainstream school classrooms, child and…

course

This course provides language teachers with an introduction to theory and practice of CALL. Course topics include theoretical bases for CALL; current trends and issues of CALL research; language…